3 4 A B C D E F G H I K L M N O P R S T U V
Id Ik In

Infotainment

Related entries

spájanie informácie so zábavnou formou (angl. information + entertainment). Pojem uviedol ako prvý Walter Cronkite (americká televízna stanica CBS) v súvislosti s prezentovaním infozábavy v americkom televíznom spravodajstve. Charakteristickým preň je uprednostňovanie zábavy pred užitočnosťou informácie, umelé priťahovanie pozornosti a rozptyľovanie.

Využíva sa ako prvok hlavne v bulvárnych, komerčných médiách na zvýšenie sledovanosti. Na Slovensku prvky infotainmentu sa už bežne využívajú v spravodajstve televízie JOJ a Markíza. Napríklad sú to príspevky zo života zvierat, kuriozity, príspevky, ktoré tvoria zábavné virálne videá, šíriace sa na sociálnych sieťach, kde tancujú malé deti, naháňajú sa mačičky a podobne.

 

Zdroje:

McNair, B.: Sociologie žurnalistiky. Praha, Portál 2004, s. 123.

Hvížďala, K.: Jak myslet média. Praha: Dokořán 2005, s. 126.

The dismissal of browett may cause some within the company to www.spyappsinsider.com/mobistealth question cook’s leadership skills, as it was the ceo himself who personally hired browett for the position